pondělí 31. srpna 2015

Šmejdi v ČR aneb jak mi zas jednou něco hnulo žlučí




Ahoj ženy,

asi všem se už do povědomí vryl výraz "šmejdi", firem s podivným ne zrovna lidským přístupem je v posledních letech u nás jako much po dešti.

Považuji se za člověka inteligentního a poctivého, přesto i já občas naletím a teď zuřím. Ale hezky od začátku.



Někdy po polovině června, jednoho krásného dne, mi zvonil telefon. Nemám ráda neznámá čísla, už předem mě děsí, kdo to zas bude (nečekám preventivně nic dobrého). Ale onoho krásného dne jsem měla dobrou náladu a hovor přijala.

Na druhém konci se ozvala milá slečna, která nejdříve řekla, jestli bych mohla odpovědět na pár otázek do průzkumu, potom mi radostně vysvětlila, že mám skvělou příležitost vyzkoušet produkty, které jistá firma nabízí, a to jen za cenu poštovného a balného, za pouhých 79,- Kč. Chrlila na mě nabídku výrobků, ze kterých si můžu vybrat - např. přípravky na krásu (koenzym Q10), zdraví (různé výtažky zeleného čaje, ženšenu a různých bylin), problémy se spánkem, přípravky pro zdravé opalování apod.

Mně v té chvíli hlavou prolítlo, že 7.7. bude mít moje maminka svátek, a protože zrovna lítala po doktorech s velkými bolestmi nohou, napadlo mě, že vezmu přípravky na klouby, za tu cenu to znělo hodně lákavě. Ještě jsem se ptala, jestli se nejedná o velké tablety, protože sama ty velké nerada polykám. Byla jsem ujištěna, že ne.

Helvetia Apotheke

První problém nastal v tom, že do termínu svátku mi zásilka nedorazila a já na poslední chvíli kupovala mamce jiný dárek (sadu Botocell od Dermacolu). Zásilka mi dorazila až 23.7.!!! a hned jsem složenku na 79,- Kč uhradila. A dnes vidím na jejich stránkách, že mi zásilku posílali 6.7. se splatností 29.7. Podle toho je už vidět, že do 14 dní jsem tedy neměla vůbec šanci zboží vrátit. Fakt síla!

Druhé zklamání bylo, že tablety nepřišly ani v krabičce, jen v takovém pozlátkovém obalu, takže by nakonec ani jako dárek nevypadaly hezky.

V první zásilce mi přišel i katalog jejich výrobků a dočetla jsem se, že mi v pravidelných intervalech budou posílat další balení, aby mi zásoby nedošly. Cenu jsem se však nedočetla. Zdůrazněno však bylo, že nejde o žádný klub, který by mě k něčemu zavazoval, každou zásilku můžu do 14 dní vrátit atd. Jenže jsem asi lempl, protože s ohledem na prázdniny a vedra jsem to nějak vypustila z hlavy a zapomněla. Zde uznávám jistý podíl viny na mé straně.

Nicméně dle jejich údajů mi druhou zásilku poslali 2.8., bohužel si nepamatuji, kdy přesně dorazila do mé poštovní schránky, ale měla jsem od té chvíle složenky (byly dvě) vedle počítače s tím, že toto zasílání musím bezpodmínečně zrušit, protože o obří tablety na klouby nemám fakt zájem.

První várku jsem si nechala a ještě jsem ji ani nespolykala a už tu byla další. Ano, i v tomto jsem lempl a nejsem schopná hltat obří tablety, které podle telefonistky obří být neměly, denně. S druhou zásilkou přišly tedy složenky dvě a já se konečně dozvěděla cenu těch "pravidelných" balíčků: Pokud budu odebírat dvojitou dávku, mám zaplatit 148,- Kč a příště to budu mít "jen" za 296,- Kč.

Pokud však tuto úžasnou a výhodnou nabídku využít nechci, mám nyní zaplatit 178,- Kč. Datum splatnosti 27.8. A zde si sypu popel na hlavu potřetí, protože jsem si v té chvíli jaksi nevšimla nesrovnalostí s datumy a skutečným dodáním a tedy i s tím, že nemám na úhradu moc času a na vrácení do 14 dní čas žádný.

Dny utíkaly a já si denně říkala: Musím vyřídit to zrušení opakovaných zásilek. Ale patřím k lidem, kteří se nikdy nenudí, stále něco dělám a řeším, do toho stále ty prázdniny a děti doma, vedra a já nějak nestíhala, až dnes...

Sedla jsem si k tomu, že to jdu zrušit, pracně si našla jejich webovky, kde jsem pod svým zákaznickým číslem uviděla, že termín jsem prošvihla a že mi 23.8. poslali už 3.balíček. Dnes je 31.8. a po týdnu mi ještě zásilka nedorazila, ale to mě už teď nepřekvapuje. Prostě šmejdské jednání, podvodníci, lháři, a dost mě mrzí, že podobným firmám stále u nás pšenka kvete a že tímto způsobem někdo vydělává.

Kromě toho jsem se dočetla o penále při neúhradě v termínu, tato informace obsahovala hlavně hodně paragrafů, takže slušnému poctivému člověku to nažene strach a hlavně lítost, že mě to bude stát peníze navíc, za které bych si fakt raději koupila něco, co sama chci. A nezmínila jsem ještě to, že zásilky jsou zasílány v intervalu každých 20 dní.

Samozřejmě dále jsem se dočetla věty plné dalších paragrafů, jak byla mezi mnou a firmou uzavřena po telefonu Kupní smlouva, ze které mohu odstoupit jedině písemně a za podmínek daných nějakým paragrafem, jehož obsah neznám. Našla jsem tam i telefonní číslo na pevnou linku, kam jsem se tedy rozhodla zavolat, přestože mám problémy s telefonováním. Nejprve jsem si vyslechla pár melodií a při tom jsem mohla polemizovat, kolik mě asi hovor bude stát. Nakonec mi to zvedla nějaká paní.

Řekla jsem jí, že chci zasílání zrušit, že se cítím z jejich strany podvedená z více hledisek. Její jednání mě šokovalo, bylo fakt arogantní, byla nepříjemná, sice mi řekla, že mi tedy zasílání pozastavuje, ale na můj dotaz, jak je to s "uzavřenou Kupní smlouvou" a Souhlasem se zpracováním mých osobních údajů, který bych tímto ráda odvolala, mi odpovědět nedokázala a ve finále mi hovor ukončila bez jakéhokoliv rozloučení. Ať žije profesionalita.

Takže ač jsem na dnešek měla v plánu plno jiných věcí, zabila jsem už hodinu času, protože jsem se pak 20 minut snažila sama uklidnit, a aby se mi ulevilo dokonale, rozhodla jsem se dalších 20 minut věnovat napsání tohoto článku.

Nechce se mi ani uvádět jméno té firmy, abych jim nedělala reklamu :( Ale já ho sem napíšu, třeba to někomu z vás pomůže, kdyby vám také volali. Jedná se tedy o Helvetia Apotheke.

Ještě vám sem hodím nějaké fotky, ať vidíte ty tabletky.

Neodpustím si otázku na závěr: Také se vám něco podobného stalo? Myslíte si, že by měl být tento způsob podnikání nějak legislativně ošetřen? Protože tyto firmy se samozřejmě budou vždy ohánět zákony, mají vše právně ošetřeno a spotřebitel může ledatak platit, jinak mu naskáčou penále, která se stupňují a nakonec mi ještě může hrozit exekutor, podle mého názoru.

Jsem kliďas, ale když se mi něco podobného stane, ze mě je během mžiku cholerik, co by střílel. Paní na telefonu tohle možná poznala, protože teď koukám, že mi u posledních 2 zásilek, z nichž jedna mi ještě po týdnu nedorazila a ta předchozí u mě také podle mě ještě 14 dní není, změnila datum úhrady na 30.9. - no aspoň se tedy můžu radovat, že nemusím platit to penále. A jen mě to utvrzuje v tom, že čisté svědomí nejspíš nemají.

No a já jdu ještě psát Odstoupení od kupní smlouvy a Odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů, další ztráta času a peněz za doporučenou zásilku. A až mi to poslední balení dorazí, zkusím jim ho obratem poslat zpět, i když to asi nestihnu do 14 dní, když týden už utekl a dopis ještě nepřišel, schválně, jestli mi vrácení uznají. Nebo to opět vzdám a zaplatím. :/ Jinak, jak si můžete všimnout, na obálce není vůbec razítko české pošty, je normálně vhozen do schránky, takže nějaké dokazování z mé strany, kdy mi ho doručili, je nemožné. Prostě je to divné po všech stránkách.






Edit: Takže 3. zásilka, která byla podle nich odeslaná 23.8. mi do schránky dorazila 4. 9. Jestli dobře počítám je to 10 dní a tolik máte na vrácení? (Nevím jistě, jestli se tam psalo 10 nebo 14). No každopádně jsem to hned zabalila a s Odvoláním souhlasu se zpracováváním mých osobních údajů a Ukončením kupní smlouvy jim vše doporučeně poslala zpět. A teď budu čekat, co dál, jestli mi za 3 roky nepřijde exekutor, že dlužím a s penálema už to dělá 250000,-. :( Mám v ruce jen podací lístek, ale jak bych dokazovala, že jsem jim zboží poslala zpět, to fakt nevím. PS: A zajímavé je i to, že 23.8. byla neděle :D Což je další důkaz, že to nebylo posláno českou poštou.


17 komentářů:

  1. Ja bych nazev napsala normal, jen at lidi vidi, co jsou zac. Ja tedy nic po telefonu nedomlouvam a neobjednavam. Nesnasim neznama cisla, donedavna jsem je ani nebrala, ted musim kvuli psovi, ktery ma obcas tendence se projit :D Vzdy reknu, ze jsem v praci a nazdar :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, název jsem do článku doplnila.

      Vymazat
  2. Hi Sweety! Have a great week:)
    kisses

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, šmejdi, na ty je třeba dávat si pozor. Jednu dobu takhle vnucovali holítka, když na mě paní v telefonu vybafla, jestli se holím, konsternovaně jsem odpověděla že ne, na další otázky odpověděla, že se ani nikdo z rodiny neholíme a paní se vyděšeně rozloučila a zavěsila. :D
    Musíš si říkat, že máš tu zkušenost a příště už budeš najisto vědět, že něco není v pořádku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu mě taky něco napadlo. Jednou mi takhle vnucovali nějaký super výhodný paušál a ptali se, jestli provolám měsíčně víc než 2 stovky. Tak jsem řekla, že ne, že jsem velmi staromódní, mám kredit a utratím maximálně 50 Kč měsíčně. A taky dali pokoj :-D

      Vymazat
    2. To s tím holením mě opravdu pobavilo!:) Budu si to pamatovat pro příště:D

      Vymazat
  4. Pokud mi začne někdo něco nabízet zdarma nebo za výhodnou cenu, tak, pokud mám dobrou náladu, řeknu, že zadarmo ani velmi levně nechci vůbec nic. A pokud nemám chuť poslechnout si ani ň, jednoduše položím telefon klidně uprostřed věty :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vůbec bych takhle nic nekupovala, já vlastně divná čísla ani nezvedám a když je to nějaké normální a zvednu ho a ozve se ňáká agentura a podobný vymoženosti, tak jim to normálně típám.

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  6. Rady stalo a dokonce se stejnou firmou:/ Dodneška ty nerozbalené tablety mám doma jako odstrašující případ! Mimo jiné mě po těch tabletách (měla jsem tuším v té době na akné nebo na pleť) bolela hlava a bylo pěkně špatně:/ Věř, že od této zkušenosti, i když je to řádka let dozadu, jsem už nikdy podobným šmejdům nenaletěla...člověk si to asi musí vyzkoušet:) Ale vím přesně, jak se cítíš!

    OdpovědětVymazat
  7. Já bych to nahlásila na ČOI. Jinak podobné telefony odmítám hned v úvodu, že nemám zájem, na odpověď nečekám a pokládám.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je síla.. sama bych si takhle po telefonu nic neobjednala, ale i tak mám zatím ohromné štěstí, že jsem se s tímhle nesetkala.. Snad to tak zůstane, protože na tohle bych neměla nervy :/

    OdpovědětVymazat
  9. Nevím co napsat je to opravdu mazec :(

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem se obrátila v podobné situaci na ČP a od dubna mám klid.

    OdpovědětVymazat
  11. Právě jsem absolvovala telefonní hovor, kdy se mi neznámá dealerka snažila namluvit, že před půlroken jsme spolu vyplňovali výzkum na téma doplňky stravy, či zdravá výživa. Přitom mi tvrdila, že za odměnu dostanu nějaké přípravky zdarma a jaké mám chodroby, aby mi vybrali ty správné. Hovořila jako gramofon, drmolila naprosto bez zájmu,některá slova jakoby polykala, byl to tak nepříjemný projev, že jsem ji upozornila, ať mluví zřetelněji, že jí rozumím každé páté slovo. Na to se rozloučila, že zavolá jindy. Teď vidím, čemu jsem utekla :))

    OdpovědětVymazat
  12. No hej Vám sa to komentuje ked ste sa z toho vymotali.Ja som to telefonicky odvolal a zásielky chodia dalej.Pozeram ze firma je Banja luka to je Bosna fakt neviem ako ich zastavit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář ke článku, Radka.